רוצים להצטרף למפגש של המועדון?
בכיף!! בשביל זה המועדון קיים.
המועדון אינו גובה תשלום עבור קיום המפגשים ואנחנו יוצאים כקבוצה של חברים המטיילים יחדיו וזה מצריך מהמשתתפים להתאים גישה וחשיבה לכך. על מנת שכולנו נוכל להנות ולהפיק את המירב מהמפגש המיוחל של המועדון, עיצבנו וגיבשנו עבורכם מספר כללים ונהלים שחובה לנהוג לפיהם.
כל מפגש שמוציא המועדון כרוך בהשקעה, תכנון ועמל רב על מנת שהמשתתפים יוכלו להנות. בשל כך אנו מבקשים לקרוא את הכללים הכתובים כאן, לנהוג לפיהם ולהשמע להנחיות מוביל השיירה.
יש לקחת בחשבון שאנו יוצאים לרוב בקבוצות גדולות יחסית, דבר הדורש מהמשתתפים התנהגות ראויה, סבלנות והתחשבות הדדית!
כללי יציאה למפגש:
* בזמן המפגש אנו מצפים מכל חבר לעשות כל מאמץ להביע התחשבות הדדית אחד כלפי השני, וזאת מתוך חשיבה שהתנהגות זו תשפיע בתורה גם עליכם. אנא הקפידו על כך ועשו כל מאמץ. אם לא נוכל לקיים את המינימום ההכרחי הזה, לא נוכל לקיים קהילה עם תרבות של מפגשים.
* התחשבו בחברים המגיעים אתכם למפגש. הם באו להנות בדיוק כמוכם. כבדו אחד את השני, הגיעו בזמן ועם רכב מוכן כדי שגם אתם וגם היוצאים אתכם למפגש יוכלו להנות. בשביל זה יצאתם למפגש. השתדלו לעמוד בזמנים של הקבוצה בעת עצירה להפסקות ובעת היציאה בבוקר. יש לכם את כל הלילה לתדלק ולהתארגן ליום המחרת. אל תגרמו לכל הקבוצה ולשאר החברים לחכות לכם, בדיוק כמו שלא יהיה לכם נעים לשבת ולחכות לאחרים בזמן שאתם התארגנתם כראוי!!
* הטיול הוא לא דמוקרטיה. מוביל הטיול הוא המחליט והקובע. אל תתווכחו. זה לא המקום… מי שלא מתאים לו המפגש מסיבה כלשהי מוזמן לדלג למפגש הבא. אנו מוציאים את המפגשים בהתנדבות ולא הגענו על מנת לריב עם אף אחד. אנא התחשבו. גם המוביל בא להנות ולא להיות שוטר או להתמודד עם בעיות משמעת
* המועדון הוא מקום נייטרלי והמפגשים שאנו מקיימים לא יוצאים מהכלל הזה! ברגע שיצאתם למפגש, השארתם בבית את כל הויכוחים והסכסוכים. כולנו יוצאים להנות. מובן מאליו שלא תתקבל שום התנהגות אלימה שהיא! לא מילולית ובוודאי שלא פיזית. כל התנהגות כזו תיתקל ביחס בלתי מתפשר מצד הנהלת המועדון והחברים במועדון!!
* אנו דואגים לפרסם מה יהיה בכל מפגש בפירוט רב. אנא התייחסו לכך בכובד ראש. אם משהו במפגש לא מתאים לכם, לא קרה כלום. דלגו למפגש הבא!
* חובה להגיע למפגש עם מכשיר קשר. לא חייבים מכשיר קבוע, ניתן להגיע עם מכשיר ידני פשוט, עדיף בתדרים "אמריקאים" אם אתם זקוקים לעזרה בנושא- כנסו לפורום ניווט מחשבים ומקמשי"ם.
* טיול ראשון, של חבר חדש או חבר וותיק עם רכב חדש, או רכב שעבר שיפוץ מקיף (כגון פרוק והרכבה מלא של הרכב, החלפה מלאה של מספר מכלולים עיקריים וכדומה), מורשה להגיע רק לטיול ברמת קושי קל עד בינוני. במפגש הבא יוכל החבר להגיע כרגיל.
* יש להגיע למפגש עם רכב תקין ומוכן. יש מספיק זמן להכין את הרכב לפני המפגש ואם הוא לא מוכן, לא נורא. עדיף לדלג הפעם ולהגיע מוכנים למפגש הבא. היה והגעתם ונתגלתה תקלה בעייתית במהלך המפגש שאינה מאפשרת המשך תקין של המפגש, קחו אחריות!! במקום לעכב את כולם, חיזרו הביתה בשלום והתכוננו למפגש הבא.
* כל אחד חייב להגיע עם חלקי חילוף וכלי עבודה מינימליים. לרשותכם הכנו רשימה של חלקים וכלים נדרשים ומומלצים.
* יש להבין: כל מי שיוצא למפגש, יוצא להנות. לא יוצא במטרה לתקן כלי רכב. במידה ויש תקלה, נטפל, כמובן, בשטח ונעשה כל מה שניתן. אבל אנחנו לא יוצאים במטרה לעשות טיפולים לרכבים.
* מי שמגיע למפגש הוא חלק מהקבוצה. אנו יוצאים מגידרנו לרשום באופן ברור ומדוייק מה צפוי. אם לא מתאים אז לא חייבים לבוא. כולם יחד ישנים, מטיילים ומבלים. כולם מתחילים ומסיימים יחד את המסלו שלשמו התכנסנו. מי שלא מתאים לו- יכול לדלג למסלול הבא שיתאים לו.
* בחילוצים, המוביל הוא הקובע. יש להישמע לו או למי שהמוביל החליט שהוא האחראי באותו הרגע.
* לפני כל טיול אנו נקריא הנחיות. הן נכתבו מתוך ניסיון בהובלת קבוצות גדולות כפי שאף מועדון לא עושה ולא עשה מעולם!! נא לנהוג לפיהן באדיקות. אחרת כולנו נסבול…
* אנא דאגו להגיע לנקודת המפגש בזמן! אם יש חשש- אין חשש. צאו מוקדם יותר, סעו בזהירות והגיעו בזמן וברוגע. התחשבו בחבריכם. לא ייתכן שיגיע חבר מקצה המדינה בזמן ואילו חבר אחר שמגיע ממקום קרוב יותר מאחר. אנו לא נחכה למאחרים, לא סביר שנעכב קבוצה של 15 כלים בגלל מאחר אחד. קחו זאת בחשבון!
* אנא דאגו למספיק ציוד אישי לכל אחד מהמגיעים אתכם, ובעיקר לכמות המים שאתם מביאים. קחו בחשבון את צריכת המים שלכם גם לשתיה וגם לצריכה כגון שטיפת ידיים, כלים, מקלחות וכיו"ב. כל אחד מביא מים המספיקים לצריכה שלו, אל תצאו מנקודת הנחה שאתם לא צריכים להביא מים או שתסתפקו בכמות פחותה.
* אנא דאגו למספיק דלק ולג'ריקן 20 ליטר ספייר בכל מפגש! גם CJ וגם סופות לא יוצאות מהכלל הזה. גם לסופה הדלק נגמר מתישהו ואם לא תדאגו אולי לא יהיה מי שיוכל לעזור לכם עם דלק. אל תתעצלו, הגיעו עם ג'ריקן נוסף ותדלקו מתי שאפשר, גם אם עצרנו בתחנת דלק במהלך המפגש. לעיתים אנו משנים מסלולים או מתעכבים וייתכן ותידרשו לכמות נוספת של דלק מסיבות אילו או אחרות.
עשרת הדיברות לנסיעה בשטח במהלך המפגש:
1. נסיעה בשיירה – כל אחד אחראי על זה שאחריו. אחראי על שמירת קשר עין עם זה שלפניו, ועל שמירת מרווח הגיוני עם זה שלפניו.
2. בפניות או בפיצולי שבילים יש להמתין לרכב מאחור ולוודא שראה את הפנייה.
3. בנסיעת שטח בכלל, ובעת כניסה למכשול בפרט – כולם עם חגורות בטיחות.
4. במעבר מכשולים (עליות, שיפועי צד וכיו"ב) – אין להכנס למכשול לפני שהנהג הקודם סיים את המכשול ובאישור המכוון בלבד (במידה ונמצא).
5. במידה ויש חילוץ, יש מנהל אחד. מי שלא מסייע בחילוץ ימתין בצד. מנהל החילוץ ייקבע בשטח, ויהיה אדם בעל נסיון בחילוץ
6. המאסף יוגדר בתחילת המסלול ואין לנסוע מאחוריו. בכל מקרה שבו תידרש עצירה- יש לדווח על כך בקשר, מי שאינו נדרש לעזרה, ימשיך את הנסיעה והמאסף ידאג לשאר.
7. מי שמגיע לטיול עבירות, צריך לדעת שעליו לעבור את המסלול כמו שהוא, ולהיות בעל יכולת לעבור את המסלול.
8. בעצירה, יש לשמור מרווח בין רכב לרכב לצורך תמרון ובטיחות. כמו כן, בעצירה להפסקה יש לעצור את הכלים בצד הדרך על מנת לאפשר לשיירות אחרות לעבור.
9. בנסיעה על שבילים מסומנים, יש להקפיד לנסוע על השביל המסומן בלבד.
10. בכל רכב יהיה מכשיר קשר, בהאזנה רציפה, לצורך עידכונים במסלול, ושאר דאחקות.
10 העצות להתכונן בדרך הנכונה:
1. סיבוב לא יזיק. תעשו סיבוב ארוך על האוטו, תקשיבו לרעשים מוזרים, תבדקו סימנים לנזילות מים, בלמים או כל נוזל אחר.
2. תבדקו שמנים, כולל נוזל בלמים. זו יכולה להיות גם הזדמנות טובה להחלפה תקופתית של השמנים אם צריך.
3. אל תתעצלו- שיכבו מתחת לאוטו, בידקו חופשים בדרייבשפטים ובצלבים. כאן זה מקרה קלאסי של טיפול מונע שיכול להקל מאוד. לא לשכוח לבדוק גם צלבים בציריות הקדמיות. וכמובן חופשים בתפוחי ההיגוי.
4. גירוזים- אם אתם כבר מתחת לאוטו- נא לגרז צלבים, דרייבשאפטים, תפוחים, בולג'וינטים ומהפך קלצ'. זה יכול למנוע לכם המון בלאי.
5. חופשים בגלגלים- כאן זה חשוב מאוד לא להתעצל: תרימו גלגל באויר ותבדקו חופש במיסבים ובבולג'וינטים. זה חשוב מאוד לתחזוקה. חופש במיסב אחורי יכול לגרום לגלגל + ציריה לעקוף אותכם בכביש. חופש במיסבים מקדימה יכול לטחון מיסבים עד לעצירה מוחלטת וכמובן לחופשים בהיגוי.
6. בדיקת לוקרים למי שיש- חיזוק ברגים, סגירה עם דבק הברגות או כל שיטה אחרת שאתם מוצאים. לוקר שישבר יגרום לכם להיות ללא הנעה קדמית.
7. בדיקת ברגים לא סגורים- עם הזמן יש ברגים כגון תיבת הגה (במיוחד מי שלא בנה לה חיזוק), ברגים של קפיצים, תושבות שונות, גשר גיר ועוד שמשתחררים. לפני המפגש יהיה זמן טוב לעבור על הכל בסבלנות ולסגור מה שצריך.
8. בדיקת תושבות- בידקו תקינות תושבות מנוע וגיר. תושבות סדוקות יש להחליף. ניתן לשמור אותן בספייר.
9. ארגז כלים וחלקי חילוף- לבדוק שיש לכם מה שצריך לצורך תיקונים וטיפול באוטו בשטח. כל אחד ומה שיש לו זה בסדר. מומלץ להצטייד בדברים לא יקרים לספייר כגון תושבת מנוע, פילטר דלק, צלבים מתאימים, ברגים שונים, חוטי חשמל וכיו"ב. בעלי סופות- מומלץ מאוד משאבת דלק וחיישן קראנק.
10. בדיקה כללית של מצב הרכב. זה הזמן לטפל בדברים שאתם יודעים מראש שמועדים לפורענות. מצבר מקרטע, חיבור חשמל רופף, צמיג בלוי- כל אילו ירדפו אתכם בדיוק בנקודות שאתם לא רוצים שזה יקרה.
אנא הקפידו על הכללים. הם יעזרו לנו להפיק את המירב מהמפגש שכולנו מחכים לו.
חשוב לציין!
מועדון ה-CJ והסופה הישראלי אינו גובה כל תשלום עבור יציאה לטיולים. זו קבוצה של חברים שיוצאים לטייל יחדיו. כתוצאה מכך, המועדון עצמו אינו אחראי לכל נזק לרכוש או נפש אשר יגרם במהלך הטיול.
באחריות המשתתפים לנהוג לפי חוקי התעבורה וחוקי המדינה וכל חריגה מהם תהיה באחריותו הבלעדית. יש לדאוג לביטוח חובה וטסט לרכב בתוקף לפי חוקי המדינה. עדיף שיהיה גם ביטוח צד ג' עם שרותי דרך.
יודגש כי על המשתתפים (גם הנהגים וגם הנוסעים) חלה חובה לחגור חגורות בטיחות בעת נהיגה ברכב בכל עת ובכל מקום.
תודה.
הנהלת המועדון.
תגובות אחרונות