את המדריך הנ"ל אני כתבתי לאחר שלא הצלחתי למצוא הסבר מפורט על איך להחליף יחידת איתות בסיקס, נכון ניתן למצוא הסברים איי שם ברשת אבל או שתמיד חסר משהוא בלוגיקה או שחסרים תמונות מפורטות על התהליך ,אני מקווה שאם המדריך הזה יהיה אפשרי לקבל תשובה ברורה .
נתחיל :
ראשית יש צורך לפרק את כפתור הצופר – אמור לצאת במשיכה בעזרת מברג ,אצלי לא קיים מכלול צופר והכיסוי מחובר עם ברגים !
על מנת להוציא את ההגה מומלץ ( מאוד ) להשתמש בחולץ הגה .
לאחר שההגה בחוץ ניתן לראות את הפלטה העגולה המשוננת המחזיקה את כולל מכלול הצופר במקום
ראשית נוציא את פין המגע והקפיץ מטבעת הפלסטיק,על מנת שלא יפגעו בהמשך.
כדי להגיע ליחידת האיתות חייבים להוציא את פלטת המתכת המשוננת ,הפלטה נדחפת מאחורה ע"י קפיץ ומקדימה נתפסת ע"י דסקית מתכת ,על מנת לשחרר את הפלטה יש צורך לדחוף אותה פנימה לכיוון הקפיץ ולשחרר את דיסקית המתכת מהמקום. על מנת לדחוף את פלטת המתכת המשוננת השתמשתי בחולץ שקיצרתי לו את הרגליים ,את הבורג המרכזי שלו הוצאתי והברגתי את החולץ על מוט ההגה ( ההברגה מתאימה ) כך שכול סיבוב של החולץ על הבורג גורם לדחיפה של פלטת המתכת המשוננת לכיוון הקפיץ.
ניתן לראות בברור בתמונה את דסקית המתכת המונעת מהפלטה לצאת החוצה
נוציא את הדסקית עם מברג שטוח ונשלוף אותה החוצה.
את פלטת המתכת המשוננת נשלוף החוצה בעזרת שני מברגים (וקצת WD40)
הפלטה בחוץ.
נשלוף את טבעת הפלסטיק של מכלול הצופר.
מנגנון האיתות
נשלוף את הקפיץ ( יוצא במשיכה ) ונניח בצד
על מנת לשלוף את היחידה נצטרך דבר ראשון לנתק את הקונטור (מחבר) הגדול הנמצא בתחתית ההגה מעל דוושות הקלאץ' /ברקס.
עכשיו יש לפרק את ידית האיתות ( בורג אחד ) ושלושת הברגים המקבעים את מנגנון האיתות .
לאחר מכן יש להבריג החוצה את הכפתור שמדליק את ארבעת הווינקרים.
לאחר פירוק הברגים ניתן למשוך את המנגנון החוצה עם הקונקטור ( צריך סבלנות לא שלב קל )
המנגנון בחוץ.
על מנת להשחיל את הקונקטור של המנגנון החדש דרך כיסוי מוט ההגה השתמשתי במוביל העשוי ממוט ברזל דק ( נתרם ע"י קולב מתכת )
צד אחד של המוט חובר לקונקטור המנגנון וחוזק ע"י איזולירבנד ,את הצד השני נשחיל דרך כיסוי מוט ההגה ונמשוך אותו עד להגעת הקונקטור לבסיס עמוד ההגה ( סבלנות לא כול כך פשוט מצריך משחק קטן )
לאחר הוצאת הקונקטור לבסיס מוט ההגה ניתן להמשיך לשלב ההרכבה שזהה לפרוק רק בסדר הפוך.
בהצלחה.
תגובות אחרונות