הדפסה

בנית תושבת מחוזקת לתיבת הגה בסיקס.

כתבתו של אסי מילר (asi).

 

אחת הדרכים לחיזוק תיבת ההגה בסיקס היא על ידי בניית תושבת Heavy Duty.

מכיוון שהתושבת המקורית נוטה להיסדק  החלטתי להחליפה בתושבת הרבה יותר חזקה.

 

 

זו התושבת המקורית שניתן לרכוש באינטרנט.

עלות בחו"ל, כ- 120$ לפני משלוח, מכס, מע"מ וכיו"ב...

 

 

 

 

 

 

הרעיון היה להזמין אחת כזו מאחד האתרים בחו"ל אך לאחר שהמחיר דיי גבוה החלטתי לייצר לבד.

הבעיה המרכזית היתה להוציא מידות לחיתוכי הפלטה, לכן בניתי שבלונה וממנה הוצאתי את המידות

ניתן גם לפרק את התושבת המקורית וממנה להוציא מידות .

את השבלונה בניתי מפלסטיק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ביצעתי מדידות לפי השבלונה באמצעות תוכנת סוליד וורקס (תוכנה לשרטוט ממוחשב) ואת המידות שלחתי לחיתוך.

 

 

 

 

 

 

 

לאחר שכל החלקים הגיעו, הגיע גם החלק הקשה..  קדיחת החורים..

מכיוון שזה ברזל 8 מ"מ השיטה הטובה לקדוח היא על ידי מקדחים דקים ולאט לאט לעלות במידות,

סימון החורים מתבצע על ידי סימון החורים המקוריים מהתושבת שפירקנו מהג'יפ.

 

כל החורים שמחברים את התושבת לשלדה הם 13 מ"מ.

החורים לתיבת ההגה הם 11 מ"מ.

לאחר שקדחנו את כל החורים הגיע השלב לחבר הכל;

אפשרות אחת היא למדוד כאשר הכל בחוץ, להתאים לשבלונה ולתושבות ואז לקוות לטוב...

אפשרות שניה היא להרכיב על האוטו את הפלטות ואז לתת פיקים כדי שיהיו במקום המדויק שלהם.

 

שלב הבא: חיבור התושבת:

 

הפלטה שמתחברת למעלה (זו שבסרטוט בצד ימין למטה  ) מתחברת למעלה מתחת לקורה המרכזית ע"י שני הברגים שפרקנו מהתושבת הישנה.

הפלטה השנייה  (שמעלייה  בסרטוט)  מתחברת לקורה עם שלוש אומים  .

אחרי ששתי הפלטות האלה מחוברות  לוקחים את הפלטה המרכזית שבעצם מתחברת לתיבת הגה עצמה וממקמים אותה בין שתי הפלטות שחיברנו לשלדה.

 

את שלושתם תופשים ב"פיקים" של ריתוך אחת לשנייה ומפרקים כדי לרתך בחוץ.

לפני הפיקים לא לשכוח לנתק מצבר!! ריתוך על האוטו עלול לגרום נזק למצבר ולקצר את אורך חייו.

אחרי שהכל מחובר אחד לשני מחברים שוב לאוטו לראות שאין בעיות ושלא השתנו הזויות של הפלטות.

 

בפלטה הקטנה שנשארה נותר לנו לעשות חור בקוטר 13 מ"מ ולרתך עליו אום גדול.

הפלטה הזו נכנסת בצמוד לקורת השלדה, בקורה יש חור עובר שדרכו מכניסים בורג לחיזוק, הבורג ייסגר על האום שריתכנו.

נותר למקם את הפלטה הזו במקומה ולתת לה גם פיקים, ושוב אותו תהליך של פירוק מהאוטו וריתוך.

אחרי זה נותר לנו לצבוע הכל בצבע יסוד ועליון.

 

 

 

כעת, כל שנותר הוא לחכות שהצבע יתייבש לגמרי, להרכיב את היצירה על האוטו ולהתפעל...

כך תראה התוצאה הסופית:

 

 

 

בהצלחה!!

שלכם, אסי.